Sider

lørdag den 5. september 2015

Det er længe siden men her sker alligevel en masse.

Mynte vokser og bliver stille bedre og bedre til at klare hverdagens udfordringer.
De sidste 14 dage har budt på mange udfordringer.
I sidste weekend var jeg og min mand på Tønderfestival, hvilket betød at Mynte skulle passes af min søn i 4 dage.
Udfordringen var selvfølgelig om vi gjorde tingene ens, om Mynte kunne holde tæt  når hun kom til de nye omgivelser og til sidst hvordan Mynte ville modtage os når vi kom hjem.
Som træning til de 4 dage har Ivan, min søn haft mynte to gange om ugen hvor han har haft mulighed for at lærer hende godt at kende og hun har haft chancen for at blive tryk ved omgivelserne i hans lejlighed.
Min svigerdatter tog dette billede en af dagene hvor hun havde været ude og opleve anlægget og derefter trængte til en pause.

Det hele er gået rigtig godt og selv om jeg beherskede mig, blev jeg opdateret et par gange om dagen om hvordan det er gået. En af dem lød " Din hund overlever, hun er ikke så god til at gå i kort snor men vi diskuterer det." en anden lød" Har fundet en hvid schæferlejekammerat på 6 måneder... må vi lege? "
Alt i alt virkede det som om hun altid havde boet hos min søn da vi kom og hentede hende, selv om hun var svært glad for at se os.
Jeg har jo så misset en trænings gang og det er ikke så heldigt.. jeg må kontakte min træner og hører nærmere om hvad de har lært og måske kan jeg få et enetime hvor jeg kommer "up to date".

Mandag og tirsdag efter vi kom hjem gik med at finde sine vante steder, finde ud af at det igen er ok at være alene og at hygge sig med leg og træning.
Mynte lige hjemkommet fra 4 dages pasning.
Mynte fylder nu snart det halve af vores sofa. Hun vokser og der er fart på. Hun har skifter det meste af sin hvalpepæls og har fået fine blanke dækhår der mest minder om en springerspaniel men hendes ørepels er lige så dunet og floffy som da vi fik hende.
Vi er stadig spændt på hvordan hun kommer til at se ud. Hendes farver er klart et mix mellem schæfer og springeren, hendes hale har hoskybuen ind over ryggen og hun er blød og smidig som en kat.. hun er et herligt gadekryds.
Hendes smidighed tillader hende at ligge i de mest utrolige stillinger og sove.

Fredag eftermiddag vejede vi hende som vi plejer og vi kan konstaterer at vi nu har over dobbelt så meget hund som da vi fik hende. 17 uger og vejer 16.9 kg.
Fredag aften efter en god gåtur og leg med både bolt og bidedyr besluttede Mynte at nu var det puttetid.
Findes der noget så dejligt som at sidde med en træt hvalp i favnen






Ingen kommentarer:

Send en kommentar